Õppeprotsess digiajastul on Tuleviku Õpetaja koolitusprogrammi koolitus, mis on välja töötatud Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse (HITSA) Innovatsioonikeskuse poolt. Koolituse sihtgrupiks on erinevatel haridustasemetel töötavad õpetajad ja õppejõud, koolijuhid ja teised haridusvaldkonna spetsialistid.
Suurim erinevus praeguse õppimise ja 10-15 aastat tagasi on info kättesaadavuses. Internetis oleva info põhjal on võimalik õppida kõike, mida soovid. Samas tekib ka küsimus, milllist infot usaldada? See muutus on toonud õppimisse ja õpetamisse uued võimalused ja lähenemised. Õpetaja pole enam peamine info allikas, vaid järjest rohkem suunaja, juhendaja, innustaja, mentor. See tähendab, et ka õppeprotsess digiajastul on muutumas.
Ettevõtjad soovivad töötajaid, kes on loovad, piisavalt iseseisvad, kuid oskavad ka abi küsida, ennastjuhtivad, kuid oskavad ka väga hästi meeskonnas töötada. Meie ülesanne õpetajatena, on toetada laste edukat toimetulekut digiajastul õppides.
Tuleviku Õpetaja koolitusprogrammi koolitusmoodul Õppeprotsess digiajatul käsitleb õppeprotsessi kaasajastamist erinevate digivahenditega. Kõike õpitavat saab koheselt rakendada enda töös.
Koolituse eesmärk
- Mooduli läbimine võimaldab omandada teadmisi, oskusi ja tööprotsesse, mis on omased innovaatilisele professionaalile globaalses ja digitaalses ühiskonnas.
Mooduli maht
akad. t
Auditoorne õpe
akad. t
Iseseisev õpe
akad. t
Nõuded läbimiseks
Moodul loetakse positiivselt läbituks ja väljastatakse sellekohane tunnistus, kui õppija on:
- osalenud kontaktpäevadel ning olnud aktiivne ja tulemuslik õppeülesannetega töötamisel;
- sooritanud iseseisvad tööd vastavalt õpijuhistele;
- esitanud iseseisvad tööd tähtaegselt;
- reflekteerinud oma õppimist ja oma haridustehnoloogiliste pädevuste arengut vastavalt õpijuhisele.
Kursusel kasutatavad õpikeskkonnad
Koolituse läbinud osaleja
- rakendab õppeprotsessi planeerimisel ja läbiviiimisel kaasaegseid tehnoloogilisi vahendeid (ISTE 3a);
- kasutab efektiivselt tehnoloogilisi vahendeid õppijate innovaatilisuse toetamiseks ning koostöö tegemiseks õppijate ja teiste kogukonnaliikmetega (ISTE 3b);
- kasutab digiajastu erinevaid meediume informatsiooni efektiivseks edastamiseks (ISTE 3c);
- kasutab uurimistöö ja õppimise toetamiseks tänapäevaseid digitaalseid vahendeid (ISTE 3d)
Kursuse väljatöötajad
Kursuse väljatöötamist toetasid
Eeldused koolituse läbimiseks
Õppijate hinnangud koolitajale
Koolitaja portfoolio
- Tagasiside: Digialgus – Loovuse toetamine tehnoloogia abil (Ristikhein)haldur2016-10-21T21:06:34+03:00
Tagasiside: Digialgus – Loovuse toetamine tehnoloogia abil (Ristikhein)
- Tagasiside: Tuleviku Õpetaja – Õppeprotsess digiajastulhaldur2016-10-21T22:04:24+03:00
Tagasiside: Tuleviku Õpetaja – Õppeprotsess digiajastul
- Tagasiside: Interaktiivne tahvel õppetöös – fookuses Prometheanhaldur2016-10-21T21:51:13+03:00
Tagasiside: Interaktiivne tahvel õppetöös – fookuses Promethean
- Tagasiside: Digialgus – Loovuse toetamine tehnoloogia abilhaldur2016-10-21T22:05:12+03:00
Tagasiside: Digialgus – Loovuse toetamine tehnoloogia abil
- Tagasiside: Digialgus – Õpetaja loob ja jagabhaldur2016-10-21T21:53:18+03:00
Tagasiside: Digialgus – Õpetaja loob ja jagab
- Digiajastu koolijuht – Haridusasutuse digitaristu arendaminehaldur2016-10-21T21:54:09+03:00
Digiajastu koolijuht – Haridusasutuse digitaristu arendamine
Koolituspäev oli tihe, aga hästi jälgitav, mitte liialt kiirustav.Praktilistest tegevustest on alati kasu: saad midagi konkreetset, praktilist, kasutatavat. Mõlemad vaadeldavad keskkonad on kasutatavad igapäevatöös. Hea.
Ka arutlusteemad olid asjakohased, arendavad, iseenda mõtetega haakuvad. Tõdemus: meil on toredad kaaslased, kellega on hea koos tööd teha.
Väga hea kogemus olles samaaegselt õppija, vaatleja ja õpetaja rollis. Annab väga hea ettekujutuse tulevikurollidest, kus me kõik samaaegselt oleme kui õppijad, õpetajad või juhendajad/juhendatavad.
Koolitaja leidis kontakti kõigi õpilastega. Koolitaja on väga kannatlik ja abivalmis.